Workshops Fondsenwerving & Sponsoring


 

 "Een manier van denken en doen,
     
vernieuwend, creatief, met lef, humor en enthousiasme!"

 

De dynamische en praktische workshops van WBF helpen je verder en geven een goede basis om je idealen te verwezenlijken. Je zal fondsenwerving & sponsoring makkelijker en doordachter gaan  inzetten om extra financiële steun voor je initiatieven te verkrijgen. Ben je al aan de slag ermee? De workshops geven je ‘tips en tricks’ om het nog beter te doen!

 

Alle workshops zijn afzonderlijk prima te volgen en kunnen op maat verzorgd worden !

 

  Werven en behouden van Donateurs (met inleiding Direct Mail)

Een belangrijke vaste inkomstenbron voor vrijwilligersorganisaties kunnen donateurs zijn. Dit zijn mensen die zodanig bij jouw organisatie betrokken zijn dat ze regelmatig een bijdrage geven. Vaak vormen donateurs de basis voor nieuwe en extra bijdragen voor speciale projecten. Slechts weinig organisaties hebben echter een structureel donateurprogramma ontwikkeld. In deze workshop leer je hoe je een wervingsactie kunt opzetten maar ook (even belangrijk!) hoe je donateurs kunt behouden. De workshop geeft tevens antwoorden op vragen als: ‘Wat verwacht een donateur?”. “Welke eisen stelt de donateur aan onze doelstelling?” en “Wat maakt een donateur loyaal?”. Bij donateurwerving maak je veelal gebruik van brieven, folders of flyers. Daarom komt in de deze workshop ook Direct Mail aan de orde.

 

  Succesvol geld aanvragen bij Vermogensfondsen

Er zijn in Nederland veel fondsen, die elk jaar weer geld beschikbaar stellen voor projecten van vrijwilligersorganisaties. Maar waar vind je die fondsen? Hoe kom je erachter of jouw project kans maakt op een financiële bijdrage? Wat moet je doen en wat moet je juist niet doen om succesvolle aanvragen in te kunnen dienen? Hoe ziet je aanvraag er uit? Moet je nog eens bellen voor een reactie? In deze workshop staat de praktijk centraal, met veel tips en adviezen.

 

  Werven van Bedrijfsgiften en Sponsoring

Bedrijfsgiften en sponsoring bieden in deze tijd van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen steeds meer mogelijkheden aan vrijwilligersorganisaties om hun inkomsten te verhogen. Zo’n 70 procent van de sponsoring in Nederland heeft een lokaal karakter. Maar bij sponsoring gaat het om méér dan alleen geld. Het gaat er juist om dat je een creatieve samenwerking zoekt waar beide partijen van kunnen profiteren. Hoe vind je een sponsor? Hoe leg het contact en hoe onderhoud je de relatie? Wat mag je van elkaar vragen en hoe zet je dat op papier? Is jouw organisatie wel interessant voor een bedrijf en andersom? In deze workshop leer en ervaar je het hele proces van sponsoring: Van het bepalen van je kansen en het zoeken naar sponsors tot het voeren van gesprekken en het sluiten van overeenkomsten.

 

  Creatieve denktechnieken voor fondsenwervers

Fondsen, Sponsors, Donateurs en Overheid vragen steeds meer naar nieuwe en verfrissende ideeën. “Iedereen kan ideeën bedenken”, is het motto van de workshop Creatief Denken en Doen. Dat is niet alleen erg leuk, maar zeker ook zinvol. Naast betere, slimmere, snellere, mooiere, goedkopere of leukere ideeën en oplossingen leiden nieuwe ideeën ook tot méér motivatie en plezier onder bestuursleden en vrijwilligers! Logische oplossingen blijken niet altijd de beste te zijn. In deze workshop Creatief Denken en Doen,maak je kennis met verschillende technieken om tot nieuwe ideeën/oplossingen te komen. Jouw eigen ‘probleem’ staat centraal. Na de workshop ga je vervolgens met veel inspiratie naar huis. Creatief Denken en Doen is voor de fondsenwerver een onmisbaar.

 

        ►    Presenteren en spreken in het openbaar

Een goede presentatie is letterlijk veel waard! Voor de fondsenwerver is het ‘verkopen’ van je goede doel onontbeerlijk. Potentiële gevers als donateurs en mensen uit het bedrijfsleven komen luisteren naar jouw verhaal. Een goede presentatie kan jouw organisatie een jarenlange relatie opleveren en kan mensen overhalen om aan jouw organisatie geld te geven. Maar hoe doe je dat nou, een presentatie goed voorbereiden? Hoe overwin je spreekangst? Wanneer en hoe gebruik je een PowerPoint of een flap-over? In deze workshop krijg je vele tips voor een goede presentatie. Echter, presenteren leer je alleen door ervaren. Daarom staat het praktisch oefenen in deze workshop centraal. Je krijgt de mogelijkheid je eigen vaardigheden te verbeteren.

 

             Werken met projecten

Vanuit de overheid, fondsen en bedrijven wordt de roep om projecten steeds groter. Ook geven donateurs makkelijker geld aan een helder specifiek project dan aan een vrijwilligersorganisatie in zijn algemeenheid. Wat is een project en waar moet het aan voldoen om succesvol te zijn? Waarom is het werken met projecten zo belangrijk? Wat betekent dit voor een vrijwilligersorganisatie? Hoe kom je er aan aansprekende projecten? Hoe schrijf je een projectplan? Hoe kom ik aan een goede missie, visie en meerjarenbeleid? Deze workshop is gericht op de praktijk van vrijwilligersorganisaties, de voor- en nadelen van het werken met projecten. De workshop gaat niet over hoogdravende theorie over projectmanagement, maar over de dagelijkse praktijk in relatie tot fondsenwerving- en sponsoractiviteiten.

 


Voor meer informatie gerust contact op!

 

 

Home
Over WBF
Contactgegevens
Voor wie
Workshops
Advies & Begeleiding
Methodiek
Over Fondsenwerving
Vergoeding diensten
Relaties en links

© 2014 buijsconsult / WBF fondsenwerving & sponsoring | info@wbf-fondsenwerving.nl